Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny
Tytuł projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”
Wartość całkowita: 226 076 113,74 zł, w tym:
Wydatki kwalifikowane: 193 382 249,83 zł
o dofinansowanie (FST) 70% – 135 367 574,87 zł
o budżet państwa 15% – 29 007 337,47 zł
o wkład własny 15% – 29 007 337,49 zł
Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 zł
Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027
Grupa docelowa: mieszkańcy wielkopolski wschodniej
Podmioty zaangażowane w realizację projekt:
- Miasto Konin (lider projektu)
- Gmina Miejska Koło (partner projektu)
- Miejski Zakład Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
- Zarząd Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)
Cel główny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie konińskim.
Realizowane działania:
- Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
- Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej oraz wdrożenie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
- Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
- Inteligentny System Transportowy w Koninie,
- Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. Popiełuszki)
- Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
- Działania edukacyjno-promocyjne.
Efekty projektu:
- zwiększenie atrakcyjności publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym środkom poprzez skrócenie czasu przejazdu
i podwyższenie punktualności odjazdów, - zwiększenie przepustowości kluczowych odcinków dróg miejskich,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- obniżenie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przejeździe przez skrzyżowania i węzły sieci drogowej,
- ochrona środowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie hałasu,
- zmniejszenie natężenia ruchu w obrębie Strefy Płatnego Parkowania i Miejskich Płatnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
- zastąpienie przestarzałego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
- poprawa dostępności transportu publicznego,
- poprawa komfortu osób podróżujących,
- zwiększenie niezawodności infrastruktury transportowej,
- poprawa estetyki przestrzeni publicznej.
Rezultatem inwestycji będzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jedź”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby użytkowników infrastruktury rowerowej i transportu publicznego.
Kontakt:
Katarzyna Rejniak
Wydział Rozwoju i Inwestycji
Urząd Miejski w Koninie
62-500 Konin, ul. 3 Maja 21
+48 63 240 11 51
katarzyna.rejniak@konin.um.gov.pl
#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie