Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim

Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny

Tytuł projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”

Wartość całkowita: 226 076 113,74 zł, w tym:
Wydatki kwalifikowane: 193 382 249,83 zł
o        dofinansowanie (FST) 70% – 135 367 574,87 zł
o        budżet państwa 15% – 29 007 337,47 zł
o        wkład własny 15% – 29 007 337,49 zł
Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 zł

Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027

Grupa docelowa: mieszkańcy wielkopolski wschodniej

Podmioty zaangażowane w realizację projekt:

  • Miasto Konin (lider projektu)
  • Gmina Miejska Koło (partner projektu)
  • Miejski Zakład Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
  • Zarząd Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)

Cel główny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie konińskim.

Realizowane działania:

  • Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
  • Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej oraz wdrożenie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
  • Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
  • Inteligentny System Transportowy w Koninie,
  • Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. Popiełuszki)
  • Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
  • Działania edukacyjno-promocyjne.

Efekty projektu:

  • zwiększenie atrakcyjności publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym środkom poprzez skrócenie czasu przejazdu
    i podwyższenie punktualności odjazdów,
  • zwiększenie przepustowości kluczowych odcinków dróg miejskich,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • obniżenie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przejeździe przez skrzyżowania i węzły sieci drogowej,
  • ochrona środowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie hałasu,
  • zmniejszenie natężenia ruchu w obrębie Strefy Płatnego Parkowania i Miejskich Płatnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
  • zastąpienie przestarzałego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
  • poprawa dostępności transportu publicznego,
  • poprawa komfortu osób podróżujących,
  • zwiększenie niezawodności infrastruktury transportowej,
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej.

Rezultatem inwestycji będzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jedź”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby użytkowników infrastruktury rowerowej i transportu publicznego.

Kontakt:                                       

Katarzyna Rejniak

Wydział Rozwoju i Inwestycji

Urząd Miejski w Koninie

62-500 Konin, ul. 3 Maja 21

+48 63 240 11 51

katarzyna.rejniak@konin.um.gov.pl

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie